Monday, August 15, 2011

Adakah Aku Rasis?

Oh, adakah aku rasis?hmmm.....kadang2 aku sendiri tertanya2 adakah aku rasis? nampaknya sikap rasis aku semakin terserlah. bukan aku tak try untuk tak bersikap rasis akan tetapi mungkin dari pengalaman yg lalu membuatkan aku untuk menjadi rasis =,=". oh korang mesti ingat aku bersikap 'RASIS' yg tu kan? jawapannya TIDAK aku bukan jenis rasis yg 'ITU',aku banyak berkawan dengan kawan yg dari pelbagai kaum so aku tak kan bersikap rasis yg itu. tetapi aku bersikap rasis terhadap ini:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
(Google Image)
ya, aku bersikap rasis terhadap kucing kampung, aku akan berasa geli untuk pegang..aptah lagi untuk membelai2 dan memeluk kucing kampung. terkadang aku heran macam mana la kawan aku yg sorang tu boleh memeluk dan mencium kucing kampung dengan selamba badak je... -,-". Nie kucing kampung baru masuk dorm aku kt kolej pun aku akan menjerit kat room mate suh letak kucing tersebut kat luar. kadang2 aku rasa geli nak pegang sebab bulu pendek dan aku takut kot2 ade kutu ke or bakteria yg boleh berjangkit kat kulit. (-_-) bukan aku tak cuba untuk menyukai kucing kampung..tapi aku dah cuba...tetapi susah.huhuhuhu.


(Google Image)
tetapi berlainan pula kalau kucing tersebut dari 'BANGSA' yg lain aka dari BAKA yg lain seperti yg tertera diatas,kalau kucing parsi aku tak kan teragak2 untuk memegang..memeluk dan mencium kucing tersebut. malah aku tak kan berasa geli walau sedikit pun. pelik kan aku? tetapi inilah hakikat. malah aku berhasrat untuk membela kucing jenis ini iatu kucing parsi, walaupun harga kucing tersebut beribu2 tapi aku tak heran. aku dengar ade orang cakap yg kucing nie susah nak jaga, ye la kena bagi makan makanan kucing je..kalau nak bagi makan ikan mesti ikan rebus je..kalau ikan goreng nanti bulu gugur.pastu kena bawak p klinik suntik vaksin pastu deworming (tak nak bagi kucing tu nanti kena jangkitan cacing). pendek kata maintanence kucing nie mahal la...pastu diorang cakap yg kucing nie jenis mengada2(mengada2 camne pun aku tak tau). tapi aku suka..bagi aku lagi mengada2 lagi la nampak comel..huhu. 




Mungkin ini diantara sebab kenapa aku tak berapa suka dengan kucing kampung:-

-masa kecik aku penah bela kucing kampung,tetapi kucing tersebut selalu berak merata2 di dalam rumah..pastu bau taik tu tersangat la 'wangi'. =,=

-Kucing kampung yg aku penah bela dulu muntah dalam rumah..bukan muntah sikit,tapi bapak banyak! (-_-). dan bau muntah kucing tu amat tidak menyenangkan. membuatkan aku rasa nak muntah jugak. =,="

-kucing kampung aku tengok slalu cari makan kat tong sampah, membuatkan aku beranggapan yg kucing kampung membawa penyakit yg boleh memudaratkan manusia.

-kucing kampung penah kencing kat kaki aku masa aku makan kt kedai makan =,=" (ciss tetibe je tau kencing kat kaki aku,tak guna punya kucing! >,<)

-Bulu kucing kampung selalu gugur, kadang melekat kat sofa,baju dan tangan..membuatkan aku khuatir kalau2 nanti terkena asma.

-kucing kampung yg liar selalu aku tengok de kudis...pastu kadang2 kt mata tu ade taik mata...membuatkan aku rasa geli untuk pegang.



mungkin sebab2 ini la dan pengalaman aku dengan kucing kampung membuatkan aku tak berapa suka sangat kat kucing kampung....ye la,kadang2 pengalaman tu boleh ubah kita kan. tapi abah aku dulu ade bela kucing kampung warna putih..memang cantik bulu dier..sebab abah aku kasi makan friskies je. tapi aku nie tetap prefer untuk menyukai kucing parsi...teheee. *ok,sila kasi penampar kat saya sekarang* -,-




kalau ade orang nak bagi kucing parsi free je kat aku memang aku sudi giler nak terima bak kata pepatah: "kecil tapak tangan,nyiru saya tadahkan". kalau ade yg nak bagi kucing kampung free kat aku,mesti laju jer aku reject awal2. teruk kan perangai saya?rasis terhadap kucing kampung (-_-) tsssk. doakan2 aku ye agar hati aku terbuka untuk menyukai kucing kampung...ye aku tau tak semua kucing kampung itu teruk...ader je yg comel,pandai berak kat litter box,bulu cantik...menawan. tapi sikap aku nie yg prejudis terhadap kucing kampung membuatkan aku telah menjarakkan diri aku dengan kucing kampung.




P/S: korang tau tak camne nak ubah sikap aku nie?huhu..perhaps korang ader cadangan yg bernas untuk aku mengatasi sikap rasis aku terhadap kucing kampung nie ke?kalau ade sile bagi cadangan ye..setiap cadangan anda amat berharga. ;)



8 comments:

waeda alias said...

hihi. sy sume kucing sy geli.. hehe. geli bukan mksd jijik. tp geli-geliman. :)

ghab van hal said...

sian kucing..dia nak manja2 je tuh...kekeke..

syazwan tahir said...

Waeda: haha..ye ke? sy geli kt kucing kampung je... :p

syazwan tahir said...

ghab: ngee....tu la. sy geli kt kucing kampung je..kalau kucing parsi saya tak geli plak..leh bg cadangan tak cmne nk buang perasaan geli kt kucing kampung? tehee... :)

amim si budak botak.. said...

homaigod!!! kucing?? sy suke gile sama kucing!! nak nak nak.. tak baek tau.. kucing kampung pon kucing gak... die baik.. huwaaa... pape pon nnti sy post entri my cat... heheh

follow la sy eh..
www.amimsuleiman.blogspot.com

syazwan tahir said...

Amim: heee...sy suka kucing,tapi suka kucing yg bulu panjang cam persian..maine coon..kucing kg kureng sikit la...tp tgh blajar nk suke. heee :P

Somad Musa said...

sungguh rasis! :D

syazwan tahir said...

abg Somad: ajar sy supaya x rasis terhadap kucing kampung..ngee :B