Friday, August 5, 2011

Misi Memburu Tiket


oh, apakah kaitan buku economy di atas dengan entri ini?,ok let me tell ya.... hari rabu malam tu biler aku  study economy kat taman dengan kawan aku Siti Rosiana,almaklumlah....esoknye aku ader test macroeconomy..so study la sikit kan padahal kalau ikutkan aku nie memang malas sikit..hehe. nak dijadikan cerita,ashikin plak datang join kitorang kat taman tu...then dier cakap "eh wan,ko dah beli tiket?..tadi aku gi petronas nak beli tiket untuk balik raya ke terengganu semua dh full...tinggal bas tambahan je." serius pas aku dengar tu memang aku cuak giler....i mean baru beberapa hari puasa kot, tiket dah laris cam goreng pisang panas plak  -,-". ye la aku tengok dalam berita pun tiket dah dijual kan.....sumpah dalam hati aku dh takut tiket bas untuk ke butterworth penang dh habis. time tu pak su adri pun ader *pak su adri tu classmate aku,tapi aku suker panggil dier paksu :P* aku dengan paksu after dengar tu pe lagi...tolak la buku ketepi then check dlm internet kot2 ader lagi tiket....kebetulan siti bawak lappy dier dengan broadband skali so pinjam sat.....check punya check dalam bas transnasional punye web still ader lagi, so aku pun telefon la zafri mintak tolong bawak kitorang gi petronas batu caves jap untuk beli tiket....nasib baik la dier tolong..almaklumlah,,dier ader keta. 

Lepas test macroeconomy MISI MEMBURU TIKET BERMULA:


Bergerak menuju ke kenderaan..hihi
sebelah kanan tu zafri,yg pakai baju putih tu pak su adri :)
hari khamis kitorang kena pakai formal.


Pak su, senyum sikit naa......
jangan tension2, tiket ada lagi aih.
*kata kt orang,tapi aku la yg paling cuak+risau kot tiket habis (-_-)*


kenderaan rasmi yang akan membawa kitorang memburu tiket
thanks to Zafri sebab sudi bawak kitorang p memburu tiket :)
*biler la bapak aku nak kasi kete sebijik?memang mintak penampar lah kan*

dengan machonye *muntah* aku membuka pintu kereta dan masuk
"pak cik, petronas batu caves ye.."
eh?! oppss nie bukan teksi okayh!memang nak kena penampar dengan zaf
kalau aku sebut camnie.......*dialog tersebut untuk gurauan semata2*


lupe nak cakap, atuk zul  aku yg hensem *ehem :p* teman kitorang jugak p beli tiket jugak....haish atuk nie mesti nak teman cucu dier nie aka aku p beli tiket....aku kan cucu dier..haha.kenapa aku pnggil zul nie atuk? ha sebab masa aku nak request family kat FB dier suh aku letak dier as GRANDFATHER....sebab GRAND depan tu kan...GRAND in malay kan hebat,gilang gemilang*err betol tak translation aku? (-_-)* so nie la atuk zul aku..hihi...aku ader atuk yg mude lagi...still hensem..korang ader atuk cam aku?hik3x :p.


nampak tak kad matrik aku?*motepp  tunjuk matrik kad? -,-"* aku memang takde keje...haha nak hilangkan kerisauan yg bersarang di hati :P.


Petronas Batu caves (Google Image)

yay! dah sampai kat petronas batu caves, kat petronas batu caves nie de jual tiket bas..tapi Transnasional je sebab petronas batu caves nie jadi wakil penjual tiket Transnasional. time nie aku rasa dah tak sabar2 nak keluar dari kete...klu bleh nak keluar sambil wat stunt macam dalam movie tu..tapi takpelah,aku nak raya..hihi. :P then masuk dalam kedai mesra petronas dan melangkah menuju ke kaunter tiket sambil berdoa dalam hati yg tiket ke butterworth penang masih ada

aku: akak, tiket bas ke butterworth 26 hb ogos ada lagi tak? *dalam hati berdoa agar tiket masih ader*

akak kaunter tiket: *sambil menekan2 komputer untuk check* ade lagi, adik nak pagi,petang atau malam?

aku: *fuhh lega* kalau pagi ader kul bape kak?

akak kaunter tiket: kalau pagi ader dalam kul 9.30 & kul 11 pagi.

aku: *rasa lewat plak kalau nak balik 26 hb, nak balik 25hb lah* kalau 25hb pagi?

akak kaunter tiket: *menekan2 komputer untuk check* kalau 25hb pagi same gak,kul 9.30 & kul 11 pagi.

aku: kalau camtu saya nak kull 11 pagi lah.

akak kaunter tiket: adik nak seat yang mana?yang hijau tu still kosong..*sambil menunjukkan ke arah skrin komputer*

aku: ummm....*sambil melihat ke skrin yg kosong dan berkata dalam hati "hmmm... tnggal sikit je lg yang kosong". saya nak yg single seat tu lah..yang no 9C. *single seat senang sikit...lagipun aku sorang je.

akak kaunter tiket: ok, 25hb,kul 11 pagi, naik kat hentian puduraya,turun kat penang sentral,seat no 9C..confirm?

aku: confirm.

akak kaunter tiket: harga RM34.60 *sambil print tiket*

aku: nah *sambil hulur rm50.60 sen,perghh..tiket balik raya mesti mahal sikit...slalu RM31.20 sen je*

akak kaunter tiket: terima kasih * sambil menyerahkan tiket dan duit baki*

aku: sama2.




perghh..akhirnya berjaya jugak aku dapat tiket balik raya....pak su adri pun dapat tiket jugak,tapi dier turun kat penang island kat terminal bas sg nibong,pak su balik 26hb...aku plak 25hb...hehehe semua kerisauan aku hilang begitu saja..yg tinggal hanyalah senyumah di wajah ku dan jugak kegembiraan.


\
muka happy dapat tiket..hahaha :p
*pilihlah Transnasional! eh? heipp! tetibe jadi duta tak rasmi*


maka dengan itu berakhirlah misi memburu tiket, mangsa buruan iaitu tiket pun sudah dapat di 'tangkap'....objektif aku dengan pak su adri untuk mendapatkan tiket ke butterworth dan penang berjaya. Ok berikan tepukan gemuruh kepada Zafri sebab sudi bawak kitorang p beli tiket naik kete dier...banyak2 terima kasih zafri! ^__^ dan berikan tepukan gemuruh kepada atuk zul saya yg meneman cucu nye ini aka saya pegi beli tiket..hihi :p.


inilah kenderaan aku untuk balik raya nanti..doakan perjalanan aku selamat dan selamat sampai di kg halaman ku yg terindah ye. korang semua yg nak balik raya nanti tu drive leklok..jangan nak cepat sampai je...biar lambat asal selamat ye, kalau boleh biarlah sampai tu dengan selamat...ingatlah orang yg tersayang. :) hope driver bas aku time balik raya nanti memandu dengan berhati2...Amin...... ^__^.

P/s: aku dah dapat tiket?korang dah dapat tiket balik raya belum?baik beli cepat2 sebelum habis.














No comments: