Thursday, September 29, 2011

My Dream House

fuh...dah lama aku tak hapdate ini belog, rasa cam dah bersawang+ berhabuk belog kesayangan aku nie.hehe ( eh, ade labah2 ke dalam internet? =,="). by the way, dalam entri kali nie aku nak nak kongsi rumah impian aku yg aku nak beli satu hari nanti bila aku dah ade karier dan income yg bagus (insyaallah). orang cakap beli rumah untung, sebab boleh buat aset dan harga rumah nie dari masa ke semasa harga makin naik ! bukan macam kereta, kereta dari masa ke semasa akan mengalami susut nilai. lagipun dah menjadi setiap orang untuk mempunyai rumah sendiri...tambah2 sebelum kahwin, so that we can provide a place to stay for family ;) **wink2x** 


My Dream House


Apartment/Condominium 

seriously aku minat dengan apartment atau condominium, bagi aku la....apartment dan condominium nie senang nak buat dekorasi. bagi sesetengah orang plak, diorang tak suka rumah macam nie sebab takde tanah..pastu bagi yg ade anak ramai nanti rumah jadi sempit sebab ye la..bilik tak banyak pastu tak bleh nak tambah bilik. tapi aku suka ! :D hehehe, aku teringin nak ade 1 apartment/ condominium yg ade sekuriti,berpagar dan ade swimming pool. ok sebab apartment yg berpagar dan dijaga oleh sekuriti 24/7 nie lebih ade privasi (pendapat aku la) bukan sebarang orang boleh masuk dalam apartment atau condo yg berpagar dan ade sekuriti nie. 


tengok, cantik kan deko apartment nie?

bagi sape2 yg pemilik apartment 
saya syorkan majalah nie
banyak tips2 menarik nak hias apartment dalam nie ! :D






Semi-D 

Rumah yg macam nie pun aku minat jugak, seriously kalau dapat corner lot lagi best ! tapi selalu nya lah kan....rumah corner lot yg laku macam pisang goreng panas, fuh cepat je diambil orang. rumah yg macam nie kalau pandai wat deko luar dalam memang boleh menampakkan lagi betapa exclusive nye rumah macam nie tau. tak caya? tengok entri nie-----------------> http://enciksyazwanpunyablok.blogspot.com/2011/09/terjah-rumah-baru.html , nie rumah sepupu aku..rumah semi d jugak, tapi perghhh!!! deko dier mantop beb! macam rumah datuk2 tu.



Banglo

ha ! yg nie memang menjadi impian semua orang ! sape tak nak banglo kan? dah la besau gedabak, luas, banyak bilik, cantik...pastu kan harga pun 'CANTIK' la jugak. ok kalau aku keje pangkat tinggi2 pastu gaji pun tinggi jugak boleh la aku beli rumah banglo ;). kalau ade rumah camnie nak anak ramai2 pun takpe... (eh?! heippp....pikir nak kahwin je aku nie =,=" ). ok sape2 yg ade banglo tu, sila bagitau lokasi ye..aku nak p terjah ala2 kak nita dalam astana, takpun macam MTV CRIB hehehehe :P.





10 comments:

Unknown said...

aku tgh cari rumah skrg ni.. bile tgk harga rase mcm nak pengsan.. haha..

syazwan tahir said...

heidi : tu la....klu kt penang, rumah yg atas tanah nie mahal sgt2x, klu flat murah...huhuhu

A.N.I.S.A. said...

wahhh..xlama lg boleh laa jd mcm eric leong..

syazwan tahir said...

cik Anisa: haha....tak kot...cik anisa la jadi..hehe ;)

fadh leyanie said...

lagi selamat ddk condo/apartment kowt..dekat dgn jiran tetangga..tapi kalau lif rosak..naiya2.

Blog Eazy Izzuddin said...

nanti singgah rumah d ipoh bila ayah pencen..
hik2..

syazwan tahir said...

fadh: yes...best duduk apartment/condo sbb mmg dkt ngn jiran..tpi klu lif rosak mmg naya..haha :P, tp sy ske apartment/condo yg ade sekuriti 24/7, berpagar dan ade swimming pool. ;)

syazwan tahir said...

abg eazy: ye ke? tak sabar nk tnggu ayah abg tu pencen....

Syazwan Che Deraman said...

aku suka doe rumah style semi d macam tu.

betol tu.

utamakan rumah dari kereta sebab harga rumah selalu naik.

eh, nama kita sama.

syazwan tahir said...

Syazwan Che Deraman: yup ! utamakan rumah dri kereta...hehe, yup2x nama kita sama. ;)